יום שבת, 16 במרץ 2013

ממרח תמרים של צמח תמרים

ממרח תמרים של צמח תמרים

מהם הרכיבים של ממרח תמרים של צמח תמרים?


אריזה של ממרח התמרים של צמח תמרים
אריזה של ממרח התמרים של צמח תמרים

הרכיבים של ממרח התמרים של צמח תמרים
הרכיבים של ממרח התמרים של צמח תמרים

 הרכיבים:

תמרים:

תמר או תומר (שם מדעי: Phoenix) הוא סוג של עצי פרי גבוהים וזקופים ממשפחת הדקליים. בתנ"ך מופיע שם העץ כתֹּמֶר ואף כתָּמָר.
מטע התמרים הגדול בישראל נמצא בקיבוץ טירת צבי, בעמק בית שאן. גם בעמק הערבה יש מטעי תמרים גדולים.
פרי התמר נאכל לח או יבש, טעמו מתוק מאוד וצורתו אובלית. הסירופ המופק ממנו נקרא סילאן ומשמש בעיקר לתיבול מנות אחרונות ועוגות. איסוף הפירות מהעצים נקרא "גדיד תמרים".
מקור:ויקיפדיה
חזרה לרשימת הרכיבים

סוכר:

סוכר הוא שם כולל לקבוצה של פחמימות אכילות בעלות טעם מתוק אופייני, ומבנה גבישי (סוכר פשוט, דו-סוכר), וכן שמו הרווח של הדו-סוכר סוכרוז. נהוג לקרוא בשם "סוכר" גם לחד-סוכרים ולדו-סוכרים מתוקים נוספים. גלוקוז (סוכר ענבים), פרוקטוז (סוכר פירות) ולקטוז (סוכר החלב).
בסוכר נעשה שימוש רב הן בתעשיית המזון והן בתעשיית המשקאות, והוא מהווה מרכיב עיקרי בממתקים ובמשקאות קלים. תזונה עתירת סוכרים המוספים למזון נקשרה לבעיות בריאותיות שונות כגון סוכרת והשמנת יתר.
מקור:ויקיפדיה
חזרה לרשימת הרכיבים 

 חומצת לימון:

חומצה ציטרית או חומצת לימוןאנגלית: Citric acid) היא חומצה אורגנית אשר נמצאת בין השאר בפירות הדר והיא שנותנת לפירות אלו את טעמם החמוץ. בלימון עשויה תכולת החומצה הציטרית להגיע עד כדי 8% מהמשקל היבש. נוסחתה: C6H8O7.
חומצה ציטרית היא חומצה תלת-קרבוקסילית; היא מכילה שלוש קבוצות קרבוקסיל (COOH). כל אחת מקבוצות הקרבוקסיל קשורה לאטום פחמן; לאטום הפחמן האמצעי קשורה בנוסף קבוצת הידרוקסיל (OH) כמודגם באיור.
מבנה מולקולרי של חומצת לימון
שמה העברי של חומצה ציטרית הוא חומצת לימון. עוד תעתיק נפוץ לשם הלועזי הוא "חומצה סיטרית"; שמה הכימי, לפי כללי IUPAC, הוא 2-הידרוקסיפרופאן-1,2,3-חומצה טריקרבוקסילית.
 מקוד:ויקיפדיה
חזרה לרשימת הרכיבים

חומר משמר: פוטסיום סורבט:

 פוטזיום סורבאט – POTASSIUM SORBAT
פוטסיום סורבט הוא מלח הפוטסיום (אשלגן) של חומצה סורבית. הוא מסומן כ-E202, ומשמש במאכלים בעלי דרגת חומציות נמוכה (pH גבוה), כגון מוצרי חלב. מטרתו: למנוע הִווצרות פטריות ועובש. הפוטסיום סורבט בצורתו הטהורה עלול לגרום לגירויים בעור ובעיניים, ובחשיפה כרונית הוא עלול להיות מוטגני (גורם לסרטן). 
מקור:briuton.co.il

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה